Koks bus mūsų super darželis? 237


Antrasis projekto “Kaip mes kuriame vaikų darželį” straipsnis, kuriame mes svarstome, koks gi turėtų būti būsimas darželis.

Savo vaikui kiekviena mama nori pačio geriausio ugdymo. Ir nori, kad vaikas pažaisti laiko turėtų. Ir kad su vaikais draugauti išmoktų, ir savarankiškumo išmoktų, ir šokti ir muzikuoti pradėtų, ir lauke pabūtų, ir sveikai maitintųsi, ir gerai miegotų, ir gražioj aplinkoj būtų. Kiekviena mama turi savo „svarbukų“ rinkinį, pagal ką renkasi kam patikėti savo turtą. Taigi ėmėm rutulioti ir mes.

Pirmiausiai domėjomės Valdorfo ikimokyklinio ugdymo metodika: mus patraukė natūralumo, gamtos svarba vaiko pasaulyje. Pagal šią metodiką viskas vyksta labai paprastai ir dėsningai kaip ir gamtoje, mažieji mokosi pamėgdžiodami suaugusiuosius.Valdorfo metodika ypatinga savo žaidimais ir žaislais, aplinka darželyje. Nusprendėme nesirinkti vient tik šios metodikos, nes ji neapima visko, kas mus domina. Todėl pasilikome tik svarbiausius elementus, atitinkančius mūsų ugdymo principus.

Mums labai svarbu yra, kad vaikas darželyje jaustųsi saugus, turėtų draugų, jaustųsi laisvai ir atsiskleistų. Mes siekiame padėti vaikui išmokti bendrauti, o susidurus su problema nuo jos nepabėgti,  pabandyti ją išspręsti. Tam labai puikiai padeda emocinio intelekto lavinimas. Kadangi šis metodas vaikų darželiuose gan naujas, mes daug gilinomės kaip jis veikia vaiko psichologiją, ko galima tikėtis ugdant vaiko emocinį intelektą. Atsirinkus tai, kas svarbiausia ir artimiausia mūsų vizijai, įtraukėme jį į savo ugdymo programą.

Tam, kad pilnai įgyvendintume savo vaikų darželio viziją, ieškojome toliau kas yra geriausia vaikams. Juk sveikas vaikas yra laimingas vaikas. Ir čia į pagalbą mums atėjo skandinaviškas sveikatinimas. Niekas nepaneigs, kad skandinavai daugiausiai rūpinasi vaikų grūdinimu, jie daugiausiai laiko praleidžia lauke, nepaisant blogo oro. O įvairi statistika tik įrodo, kad skandinavų vaikai vieni sveikiausi, jų dantukai labiausiai prižiūrėti. Su dideliu entuziazmu pasižadėjome sau rūpintis mūsų mažyliu dantukais, padaryti kasrytinę mankštelę ir kad ir koks niūrus oras bebūtų į kiemą, dūkti kartu su vaikais. Juk norime sveikų ir laimingų vaikų.

Na, o kadangi abi esam taip sakant „prie meno“, mums labai svarbi sritis ugdyme buvo kūrybiškumo ugdymas. Ši sritis apima ir Valdorfo darželio metodiką (piešimas natūraliomis medžiagomis, spalvomis, lipdymas iš molio, žaislų kūrimas) ir šiuolaikinius menus (piešimas siūlais, figūrų darymas ir t.t.). Muzika, šokiai, teatras ir dar daugybė būdų kaip lavinti vaiko kūrybiškumą. Mūsų siekis supažindinti vaiką su kuo daugiau meno sričių, nes tik taip vaikas galės atsiskleisti. Juk negali visa grupė būti dailininkais. Iš jų gal atsiras šiuolaikinio šokio meistras, ar mimikos mylėtojas.

Gali atrodyti, kad mes siekiame visko labai daug. Taip ir yra, kaip minėjau, vaikui norisi visko ko geriausia, norisi vaiką supažindinti su pasauliu, parodyti jo spalvingumą, jo įvairumą, jo beribį grožį. Neveltui darželį pavadinome Super Briedžiu – čia visi turi supergalių, visi kažkuo ypatingi. Šį darželį lankys super vaikai!

Sekite naujienas Mamyčių Klube!

Leave a Comment