Kūrybiškumas


Ugdant kūrybiškumą labai svarbu leisti vaikams atsiskleisti, sudaryti sąlygas kurti, skatinti vaikus būti drąsiems, spontaniškiems, pasitikėti savimi. Šiame darželyje vaikai skatinami atsiskleisti per įvairią kūrybinę veiklą (muzika, dainavimas, piešimas, tapyba, lipdymas ir kt.) ir nebijoti išsiskirti iš minios.

1. Muzikinis kūrybiškumas skatinamas klausantis gitaros garsų,  įvairiais instrumentais (dūdelėmis, šaukštais, barškučiais) vaikams patiems kuriant muziką, dainuojant, šokant.

2. Dailės pamokose piešiama pieštukais, tapoma guašu, akvarele ir buityje randamais dažais (burokėliais, kava ir pan.), išbandoma įvairi tapybos technika.

3. Darbščiųjų rankų būrelio užsiėmimuose vaikai gamina lėles, žaislus, čia lipdoma iš molio ir plastilino, naudojamos įvairios gamtos dovanos: kankorėžiai, kaštonai, pagaliukai, lapai, smėlis ir kt.

Per meno pamokas vaikų kūrybiškumas ugdomas stengiantis išvengti:

1. laiko ribojimo (vaikai nenutraukiami, kol nebaigė kūrinio, nors jau atėjo kitai veiklai skirtas laikas)

2. vertinimo ir stebėjimo (vaikams leidžiama dirbti, kurti laisvai, nestebint jų, leidžiant atsiskleisti jų kūrybiškumui, svarbu, kad vaikai nejaustų tėvų ar pedagogų lūkesčių)

3. apdovanojimų (jeigu vaikai apdovanojami už kiekvieną pasiekimą, nebelieka vidinės motyvacijos – noro imtis veiklos ne dėl prizo, o todėl, kad ji patinka)

4. konkurencijos (jeigu aplinka skirsto vaikus į „laimėtojus“ ir „pralaimėtojus“, o svarbiausia būti „laimėtoju“, vaikai nebegali gyventi savo ritmu)